úterý 30. prosince 2014

Knižní předsevzetí

Do nového roku jsem si dala pár úkolů, které by ale pro mě, jakožto milovníka knih, měly být spíše potěšením...
1. Číst více knih a méně brouzdat (zabíjet čas) po internetu (neplatí pro weby věnující se knihám, knižní blogy, internetová nakladatelství apod.)
2. Přečíst si tyto knihy Simona Mawera: Pád a Mendelova trpaslíka. Protože jen ty dvě mi zbývají, vše ostatní, co od něj bylo v češtině vydáno - Skleněný pokoj, Jidášovo evangelium i Dívku, která spadla z nebe, už přečteno mám.
3. Vrhnout se na české klasiky, které mi zatím unikaly, namátkou: Tovaryšstvo Ježíšovo Jiřího Šotoly, Černé světlo Václava Řezáče, Ostře sledované vlaky Bohumila Hrabala (četla jsem kdysi dávno, ale po zhlédnutí filmové adaptace mám prostě chuť si to dát znova, opětovně si chci přečíst taky Báječná léta pod psa Michala Viewegha, i když si nejsem jistá, zda se tato kniha dá považovat za "klasiku"), Žert Milana Kundery
4. Vrhnout se na světovou klasiku 19. století - zálusk mám na Chrám Matky Boží Victora Huga, Quo vadis? Henryka Sienkiewicze, Olivera Twista a Vánoční koledu Charlese Dickense, Zabijáka a Nanu Emila Zoly
5. No a logicky také na světovou klasiku 20. století, např. Velkého Gatsbyho F. S. Fitzgeralda, O myších a lidech Johna Steinbecka, Nebe nezná vyvolených E. M. Remarqua, Pěnu dní Borise Viana, Maurice E. M. Forstera
6. Zkusit audioknihu, jakoukoli
7. Než budu utrácet za nové knihy, přelouskám to, co se mi nakupilo ve čtečce, popřípadě na polici v knihovně .

Žádné komentáře:

Okomentovat