sobota 31. prosince 2016

Bilance 2016/ předsevzetí a plány do budoucna

BILANCE: jaký byl rok 2016 po čtenářské stránce?
  • v roce 2016 jsem přečetla 22 knih, 8 autorů a 9 autorek
  • nečetla jsem na úkor spánku, ten byl pro mě prioritní, ani na úkor dítěte (to je pro mě ještě prioritnější)
  • o post nejčtenějšího spisovatele letošního roku se dělí Jodi Picoultová a Robert Galbraith (neboli J. K. Rowlingová), obě se v mém seznamu vyskytují třikrát
  • nejdéle jsem četla knihu Poslední Laponec, je to taky první kniha přečtená po narození dítěte, četla jsem denně pár stránek během kojení a uspávání
  • pouze jednu knihu (O myších a lidech) jsem četla ze čtečky, jinak jsem preferovala klasické papírové knihy
  • nově jsem také objevila "mamablogy", nevím, zda to tak úplně patří na knižní blog, ale bylo a je rozhodně přínosné zjistit, jak se na mateřství dívají jiné ženy. S čistým svědomím mohu odpřisáhnout, že většina matek disponuje úžasným smyslem pro humor (bez něj některé situace ani zvládnout nejde), upřímností (asi jsem měla štěstí, ale žádná z mnou čtených blogerek ze sebe nedělá supermatku zvládající všechno levou zadní), empatií a osobitostí
  • o menší trapas se postarala kniha Jsou světla, která nevidíme. Koupila jsem si ji v létě...a pak ji rozbalila pod stromečkem, ono kupovat knihy knihomolce je trošku riziko... Chytře to vyřešil jiný Ježíšek - daroval mi poukaz na e-knihu podle vlastního výběru, skvělý nápad (jo a vybrala jsem si knihu Krycí jméno Verity, jsem na ni zvědavá)
PŘEDSEVZETÍ A PLÁNY DO BUDOUCNA
  • knihy nejen číst, ale také o nich psát, letos jsem to hodně flákala (respektive vzácný volný čas věnovala jiným činnostem)
  • zavést novou rubriku věnující se státní maturitě z českého jazyka, několik let jsem na naší škole byla hlavní zkoušející (oficiálně "hodnotitelkou"), tak proč se o získané poznatky a zkušenosti nepodělit
  • nesyslit knihy, co mám přečteno a neplánuji číst znovu, poslat dál, v blízké době tudíž očekávejte rubriku "na prodej"
  • vyzkoušet i jiné žánry, komiks, sci-fi, autobiografii, populárně naučné knihy, kuchařky, možností je tolik...
  • recenze, a nejen knižní, dozvíte se například to, jak jsem cvičila a shazovala poporodní kila
CO NEČEKEJTE
  • fotky nesmrtelné kombinace kniha+hrnek s kávou+koláč, jednak podobné fotky naleznete na devíti z deseti knižních blogů, jednak je pro mě tato scéna z říše fantazie, na to, abych knihy místo čtení aranžovala do fotogenických pozic a ještě ke každé pekla jinou buchtu, nejlépe ladící s obálkou, opravdu čas nemám




Žádné komentáře:

Okomentovat